Sağlık & Beslenme

Yaşam Kalitesini Artırmak

Yirmi yıllık araştırmanın sonuçları, kollajen peptidlerin diyete dahil edilmesinin sağlıkta çeşitli iyileşmelere yol açabileceğini göstermektedir.

Kollajen, biyolojik aktiviteye sahip iyi yapılandırılmış fonksiyonel bir peptid kaynağıdır. Fonksiyonel gıdalar olarak, kollajen peptidlerinin sağlık üzerinde olumlu bir etkisi olan önemli fizyolojik fonksiyonlar sergilediği gösterilmiştir. Çok sayıda çalışma, cilt elastikiyetinde iyileşme, kayıp kıkırdak dokusunun iyileşmesi, aktiviteye bağlı eklem ağrısının azalması, tendonların ve bağların güçlendirilmesi, yaşlı erkeklerde ve premenopozal kadınlarda yağsız vücut kütlesinin artması ve postmenopozal kadınlarda kemik mineral yoğunluğunun arttığını göstermiştir.

Vücudunuzdaki her organın hayati bir bileşeni olarak, birçok önemli faydası vardır:

Cilt Sağlığını Geliştirir

Kollajen seviyelerine ayak uydurmak kırışıklıkları azaltmaya yardımcı olur ve cilt elastikiyetini artırır. Derideki kan akışını arttırır ve cilt kuruluğunu önler. 35-55 yaş arasındaki kadınlar üzerinde yapılan bir 2014 yılı çalışması, 2.5 veya 5 gram kollajen almanın 8 haftada cilt elastikiyetini arttırdığını göstermiştir.

Artrit Ağrısını Azaltır

Yürürken veya hareket ederken eklemlerinizde sertleşme ve ağrı hissederseniz, bu eklemlerdeki kollajen kaybından dolayı olabilir. Boston, Harvard Beth Israel Deaconess Tıp Merkezi’nden yapılan bir çalışmada, tip 2 kollajenin romatoid artrit hastaları arasında ağrının giderilmesine yardımcı olduğu ortaya konmuştur. Başka bir çalışmada, osteoartrit eklem ağrısı olan hastaların yürüme, merdiven çıkma ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesi gibi aktivitelerde önemli gelişmeler gösterdiği bildirilmiştir.

Kemik Kaybını Önler

Kemiklerinizde de kollajen vardır. Kollajenin çapraz bağlama işlemi, kemiklere yapı ve şekil vermeye yardımcı olur. 2018 yılı randomize kontrol çalışmasında, spesifik kollajen peptidlerinin postmenopozal kadınlarda kemik mineral yoğunluğunu ve kemik belirteçlerini iyileştirmeye yardımcı olduğu görülmüştür.

Yaraların İyileşmesini Destekler

Kollajen cildinizin üç ana bileşenleri arasındadır. Diğerleri arasında elastin ve Glikozaminoglikanlar (GAGs) bulunur. Birlikte bu bileşenler cilt hücre miktarını iyileştirmek için çalışır, elastikiyet kaybını önler ve yaraların iyileşmesini destekler. Kollajen seviyelerinin belirgin bir kaybı, cildin yaşlanmasına yol açan cilt hücrelerindeki bağların zayıflamasına neden olur.

Kas Yapımına ve Yağ Yakmaya Yardımcı Olur

Kas dokularının hayati bir parçasıdır; dolayısıyla vücudunuzdaki yeterli kollajen üretimi kasların bakımına yardımcı olur. Kollajen, vücudun kreatin yapmasına yardımcı olan amino asit glisin konsantre bir kaynağıdır. Kreatin egzersiz sırasında kaslar için bir yakıttır. Sarkopeni olan yaşlı erkekler üzerinde yapılan bir çalışmada, direnç eğitimi ile birlikte on iki haftalık kollajen takviyesinin kas yapımına ve yağ kaybına yardımcı olduğu görülmüştür.

Sindirim Sağlığı Faydaları

Kollajen, bağırsak ve sindirim sağlığını desteklemede de faydalı olabilir. Basınç ülseri olan uzun süreli bakım gören hastalar üzerine yapılan bir araştırma, günde üç kez alınan kollajen takviyelerinin ülseri iki kat daha hızlı iyileştirdiğini göstermiştir. Başka bir çalışma, inflamatuar bağırsak hastalığı olanların düşük kollajen seviyelerine sahip olma ihtimalinin daha yüksek olduğunu göstermiştir. Gıda ve takviyeler yoluyla optimal seviyelerin korunması, enflamatuar bağırsak hastalıklarından korunma sağlayabilir.